tirsdag 13. september 2011

HELT PÅ VIDDENE!




Jeg har vært på fjelltur igjen. På Rauland. Helt på viddene.


Jeg har hatt med meg en god blogg-venn, og sammen har vi utforsket natur og fauna ved foten av Hardangervidda.


Her kan du se min opplevelse av turen:
Over ser du noe av utsikten rundt hytta vår...

Og videre, en vandring i områdene rundt...








En liten rasteplass for hvile og rekreasjon....

Der ingen tvil om at det er høst i fjellet nå. . . .







Men -  er det ikke litt rest av sommer her fremdeles? . . .









Her finnes ennå både blåbær...

...og tyttebær...


Kanskje vi kan si at sommer møter høst?







Alltid godt å komme tilbake til hytta etter en tur på vidda. Gå inn å fyre opp i peisen...og helle noe godt i glasset!


Har du lyst til å oppholde deg på fjellet en stundt til, anbefaler jeg deg å gå inn til DEN HEMMELIGE HAGEN til Ingrid Andrea. Hun har nemlig også vært helt på viddene - sammen med meg:o)

Ha en strålende dag, kjære bloggvenner!


23 kommentarer:

  1. Nej! Känner du och Ingrid Andrea varandra, så kul! Och så har ni varit på min favoritplats på hela jorden, Hardagnervidda. Vi åker dit så ofta det går, jag bara älskar det där uppe och blir alltid lika ledsen när vi måste åka hem. Och så har du en hytta där, dessutom ser det ut att vara en jättevacker hytta.....min högsta dröm.....
    Vilka fantastiska bilder och det är ju så vackert nu med alla färger.....lyckliga du!
    Agneta kram

    SvarSlett
  2. Utrolig vakre bilder! For et nydelig sted! Heldigen som har hytte der:) Klem Ellen

    SvarSlett
  3. Det er så lekkert og stemningsfullt på fjellet, vi har også vært på fjellet og får ikke nok! Nydelig reportasje, Helene.

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder fra fjellet! Takk for titten :-)

    SvarSlett
  5. Å æ blir helt dårlig når æ ser slike nydelige natur bilder, spesielt det hvor steinen speiler sæ i vannet, har vært innom ingrid andrea og, helt utrulig fin fjelltur dere har hatt, takk for turen, hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  6. dejlige smukke billeder af efteråret i fjeldet, tak for turen..;D klem

    SvarSlett
  7. Kjempefine bilder, nå følte jeg at jeg kom meg litt på fjellet jeg også:-) Det gjør alltid godt å komme ut i naturen!

    SvarSlett
  8. Meget meget smukke billeder. Ønsker jeg selv var der :)

    SvarSlett
  9. Helt magisk!
    for en deilig plass å ha hytte!
    Nå gleder jeg meg til å komme på fjellet å oppleve en ny høst der.
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  10. Hei og hopp :)
    Nydelige bilder, skjønner godt at dere koste dere ja. Nesten så man kjente fjell-lufta bare ved å se på bildene dine :)
    Ha en fin dag videre

    SvarSlett
  11. Har vært inne i Den hemmelige hagen, og du kan tro jeg koste meg! Det gjør jeg hos deg også! Jeg elsker slike turer selv, men onde knær satte dessverre en stopp denne sommeren og høsten. Det er jeg lei meg for!
    Dere har nok hatt en vidunderlig tur, og flott er det å få se de fine bildene! Takk for det! -Margit-

    SvarSlett
  12. Så nydelige bilder!
    Kan lett ønske seg dit ja ;-)
    Går nok videre til neste blogg jeg ;-) Jeg bil se MEEEEEEEER!!!
    Fortsatt fin tirsdag til deg!!!

    SvarSlett
  13. Vilka underbart vackra bilder och så fantastisk fin natur med öppna landskap!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  14. Bare en ting å si: Nydelige bilder av et nydelig landskap! I morgen drar jeg på fjelltur, gleden er stor.
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  15. Heisan!! Mange flotte bilder!!! Vi skal på Gaustadblikk neste helg!!!! Gode sko, varme klær og fotoapparat skal pakkes med!!!! Gubben skal opp på Gaustadtoppen, men jeg sliter med progressive briller og dårlige føtter, så jeg får heller labbe litt rundt hotellet!!!!! Gleder meg når jeg ser dine vakre bilder!!! Jeg var på Raulandsakademiet i fjor sommer. For meg var det en seier å dra alene til et fremmed sted, for ikke å glemme at jeg kjørte alene på ukjente veier. Til og med ned i bånn av Bastøferja!!!!!! Og stod i laaaang kø på tilbake veien. Da jeg kjørte av ferja i Moss, så ringte jeg Gubben og hyla "YEZZ, jeg klarte". Selvfølgelig, sa typen, he-he. Ha en fin høst-uke!! klemz Grethe

    SvarSlett
  16. Heisann!

    Så mange morsomme nærbilder!

    SvarSlett
  17. Jeg "gikk" turen til Ingrid Andrea tidligere idag. Fantastisk tur dere har hatt..herlige bilder. Jeg kjenner at jeg lengter til fjellet!
    Takk for turen :-)

    SvarSlett
  18. Sikke smukt der er i Norge på fjellet lige nu - dejlige høstfarver.

    Klem

    SvarSlett
  19. Wow, så mange herlige bilder. Nydelige landskap og vekster. Og høstfargene er jo så flotte. Et ordentlig hytteparadis dette.

    SvarSlett
  20. Och jag som inte gillar fjället, trodde jag. Dina bilder gör att jag får lust att åka til rauland direkt, så otroligt vackert :)

    SvarSlett
  21. For noen fantastiske bilder!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)