torsdag 1. september 2011

THAILANDSK BASILIKUM

I år sådde jeg Thailandsk Basilicum. Jeg leste at den skulle være ekstra god på smak, og mer hardfør enn den vanlige basilikumen. Jeg har prøvd mang en gang med Basilikum ute om sommeren, men den trives ikke. Det gjør derimot denne slektningen som jeg har nå. Den er veldig dekorativ som plante også, med sine burgunder blomsterstander. Den ser helt anderledes ur enn grønn basilikum, men smaker ganske likt, bare enda bedre.


 Jeg bruker basilicum i supper, sauser, italienske retter - og selvfølgelig i Thailandsk mat.
Planten er nå stor og fin, og jeg skal plukke inn til tørking så jeg har hele vinteren.



Vil du prøve basilikum neste år, kan jeg virkelig anbefale den Thailandske !


Ha en fortreffelig aften ; o )



2 kommentarer:

  1. Heisann !
    Samme her, den er virkelig skjønn. Skal se om jeg kan få den til å overvintre. Fantastiske bilder ;:OD)

    SvarSlett
  2. Har du fått den såå stor ute?? eller har du den bak glas? Den ser frodig och smaklig ut :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)