mandag 29. juli 2013

DRIVHUSGLEDER - 2013: Fra Solgult, Orange og Rubinrødt, til Blått og nesten Sort !

Det er nå, i ferietiden at tomatene endelig modnes for fullt, og det er ekstra viktig med vann og næring.
Jeg har vært så heldig å ha min snille leieboer til å vanne og lufte i drivhuset mens jeg har vært bortreist :-)


Har nettopp vært på en 4 dagers tur i Gdansk/Sopot, Polen, og det var ekstra moro å komme hjem til solmodne tomater!

I juli har det vært ekstra varmt og solfyllt, og det vokser som bare det i drivhuset!

 
Over ser du masse modne Perle-tomater!
 
Nedenfor , den spennende og dekorative tomaten Pink Thai egg:
 
 
!Mer om tomater på bloggen TomatPrat
 
Jeg sådde for første gang i år, Auberginer. Plantene blomstrer nå, og den første lille karten har tittet frem :-)
Her er et bilde av denne lille Auberginen, som jeg håper skal vokse seg stor og fin:
 
 
 
Nå kan vi endelig smake på druene!! De har fått fin, blå farge, og smaker utrolig søtt og godt! Veldig moro, siden det er drue-premiere denne sesongen :-)
 
 
 
Det var en liten drivhusrapport fra slutten av Juli.
 
FORTSATT GOD SOMMER!
 
 

5 kommentarer:

  1. The blue of those grapes is really WOW. Nice. JC

    SvarSlett
  2. Ohh, solmogna tomater OCH druvor, vilken vardagslyx! Riktigt somrigt härligt!

    SvarSlett
  3. Wow Helene, for noen fine tomater du har, bladverket til tomatene dine var så grønne og fine, mine er gule og brune og visne, vet ikke helt ka som er galt med de,trur de har hatt det for varmt i drivhuset, selv om både dør og vindu er åpne, har satt de ut nu ihåp om at de skal komme sæ, men masse tomater hae de :)
    Koselig og se blogginnlegg fra dæ.

    Ha en fortsatt fin sommer .

    Klem Lisbeth ;D

    SvarSlett
  4. Fargerike og flotte vekster og bilder!

    SvarSlett
  5. Love the sight of these organic produce. Got me craving to start my own garden. Got my eye on your next posts.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)